معرفی کتاب آزادکار فوق ستاره

کتاب آزادکار فوق ستاره اثر کیان تایید و کالیس تایید، به عنوان یک راهنمای کلی که به نفع پیمانکاران تمام حرفهها است به شما کلیهی مسائل درونی و بیرونی آزادکار بودن، سروکار داشتن با موضوعاتی مثل گرفتن اولین پروژه، چه کار کنیم وقتی یک کارفرما حقالزحمهمان را پرداخت نمیکند و رسیدگی به مشتریان فریبکار را یاد خواهد داد.
به گفته کیان تایید و کالیس تایید (Cyan & Collis Ta’eed) با وجود مشکلات محتمل، آزادکاری پردرآمدتر از کار کردن برای دیگران است. کتاب آزادکار فوق ستاره (How to be a Rockstar freelancer) به شما میگوید که شاید فکر کنید آزادکاری نوعی متفاوت از اشتغال است که در حقیقت ادارهی کسب و کار شخصی خودتان است. وقتی شما یک آزادکار هستید درواقع یک کسبوکار تک نفره دارید. در برخی مواقع ممکن است با استخدام افراد دیگر به یک سیستم بزرگتر تبدیل شوید.
به زبان ساده، آزادکارها کسانی هستند که برای خودشان کار میکنند. آزادکارها خدماتی از قبیل عکاسی، طراحی، برنامهنویسی یا هر نوع شغل دیگری را ارائه میدهند. تفاوت اصلی در این است که یک آزادکار مشتری و ارباب رجوع بیشتری نسبت به یک کارفرمای عادی دارد. آزادکارها معمولاً به صورت ساعتی یا پروژهای کار میکنند و به شکل تاثیرگذار یک کسبوکار کوچک را با مهارتهای خود پیش میبرند.
آزادکارها را میتوان افرادی قراردادی در نظر گرفت که به جای یک پست دائم با حقوق ثابت، با مشتریهایشان قراردادهای کوتاه مدت میبندند.
امروزه بیشتر آزادکارانی که در سطح جهان مشغول به کار هستند را طراحان، نویسندگان، عکاسان و یا تصویرسازان تشکیل داده است. در بسیاری از کشورها کلمهی آزادکاری معانی مختلفی دارد؛ این کلمه، متشکل از ترکیب دو کلمهی مجزای آزاد، و نیزه زدن است که در گذشته برای برخی سربازان به کار برده میشد که آزاد بودند، و نیزه را در هوا میچرخاندند. البته امروزه کلمهی نیزه زدن به کار برده نمیشود، اما کلمهی آزادکار نیز تقریباً همان معنی قدیمی خود را یدک میکشد، یعنی: انتخاب آزاد.
شما در پروژهای که انتخاب میکنید آزادی دارید، رئیس خودتان هستید و میتوانید به سبک دلخواه خودتان کار را پیش ببرید؛ به همین دلیل است که بسیاری از مردم خواهان راهاندازی کسبوکار مستقل خود هستند.
هنوز هم افراد آزادکار در کشورها و شهرهای مختلف با تواناییهای متفاوتی که دارند، شباهتهای بسیاری به یکدیگر دارند. این کتاب چگونگی تبدیل شدن به یک فرد آزادکار موفق، چگونگی گرفتن اولین پروژه توسط شما، و دریافت دستمزد از مشتریانی که در پرداخت حقالزحمهی شما مقاومت میکنند را به شما میآموزد.
در بخشی از متن کتاب آزادکار فوقستاره میخوانیم:
گفته میشود ریشهی کلمهی برند از مزرعهای آمده که برای برجای گذاشتن نشانی در بدن گاوها، سعی در سوزاندن قسمتی از بدن آنها را داشتند. در آن زمان، اینکار به منظور نشانهگذای روی گاوها انجام میشد تا تمام افراد تشخیص دهند که کدام گاو، متعلق به کدام مزرعه میباشد.
اگر بخواهیم معنی برند را با معنای رایج امروزیاش شرح دهیم، خیلی ساده است؛ یک برند بطور قطع متعلق به شرکت، و یا کارخانهای است که به شما کمک میکند، تا آن کمپانی را از کمپانیهایی که محصول مشابه تولید میکنند متمایز کنید؛ همهی آنها در برند خود از گرافیک، بازاریابی و همینطور روابط عمومی استفاده میکنند؛ این برندها میتوانند نمایندهای بین دو محصول تولید شده باشند که معمولاً تولیدات مشابهی دارند.
برای یک آزادکار، برند نیز یک محصول شمرده میشود. محصول خروجی یک کارخانه است و کارخانه هم خود شما هستید. مشتریان با چه روشی باید خدمات و سرویسهای شما و خدمات رقیبان شما را از یکدیگر متمایز کنند؟
چه چیزی باعث میشود تا شما از دیگر رقیبانتان عقبتر باشید؟
با ثبت برند برای کسبوکار شما، یعنی خود شما، برای شخصیت کاری و تجاری خود هویتی مشخص میکنید.
در ابتداییترین حالت، این کار به صورت یک اسم، یک لوگو و یا یک وبسایت که جنبههای بصری را به خوبی رعایت کرده است خواهد بود. شما میدانید که تمامی این عناصر در کنار هم میتوانند حرفهای باشند و تصویری به یادماندنی در ذهن خلق کنند. این عناصر میتوانند تنها دلایلی باشند که یک مشتری شما را نسبت به بقیه رقبایتان انتخاب خواهد کرد.